De voorbije weken werkten we rond het verhaal van 'De drie biggetjes'.
We leerden het verhaal kennen aan de hand van verschillende speelse activiteiten.
Samen met de andere juffen speelden we het verhaal na.
Daarna was het aan de beurt van de kleuters.
De juf vertelde het verhaal terwijl de kinderen het verhaal mochten naspelen.
De juf vertelde het verhaal terwijl de kinderen het verhaal mochten naspelen.
De poppenhoek.
In de poppenhoek kon je het verhaal van de drie biggetjes naspelen.
We maakten de drie huisjes na en mochten ons verkleden volgens de personages.
Hieronder enkele sfeerbeelden.
We maakten de drie huisjes na en mochten ons verkleden volgens de personages.
Hieronder enkele sfeerbeelden.
De verteltafel.
Het verhaal naspelen aan de hand van een verteltafel.
We gingen op zoek naar de gepaste materialen en konden daarna aan de slag!
We gingen op zoek naar de gepaste materialen en konden daarna aan de slag!
We brachten onze streefwoorden aan aan de hand van een vertelshort.

Daarna deden we er enkele speelse spelletjes mee in de klas.
Hieronder enkele voorbeelden.

Daarna deden we er enkele speelse spelletjes mee in de klas.
Hieronder enkele voorbeelden.
Blazen als een wolf.
Eén vriend is de meester of de juf.
De anderen moeten de juiste streefwoorden zoek door ze omver te blazen.
Eén vriend is de meester of de juf.
De anderen moeten de juiste streefwoorden zoek door ze omver te blazen.
Chronologische volgorde van het verhaal.
Het verhaal in de juiste volgorde leggen om het verhaal
daarna te kunnen vertellen aan een vriend of aan de juf.
daarna te kunnen vertellen aan een vriend of aan de juf.
Tekenen of schilderen.
De kleuters mochten het verhaal tekenen of schilderen aan de hand van stappenplannen.
Daarna mochten de kleuters hun werk bespreken in de kring.
De kleuters mochten het verhaal tekenen of schilderen aan de hand van stappenplannen.
Daarna mochten de kleuters hun werk bespreken in de kring.
Metselen doe je zo.
Steen, steen, er op. Je zal het vast al gehoord hebben.
Tijdens deze activiteit maakten we kennis met het halfsteensverband.
Voor we van start gingen met metselen gingen we eens op zoek naar een halfsteensverband op onze school.
Steen, steen, er op. Je zal het vast al gehoord hebben.
Tijdens deze activiteit maakten we kennis met het halfsteensverband.
Voor we van start gingen met metselen gingen we eens op zoek naar een halfsteensverband op onze school.
Bouwen, bouwen, bouwen!
Naast het veel vertellen van het verhaal mochten we ook bouwen op verschillende manieren.
Hieronder enkele voorbeelden.
Een huis bouwen voor de dino's.
Naast het veel vertellen van het verhaal mochten we ook bouwen op verschillende manieren.
Hieronder enkele voorbeelden.
Een huis bouwen voor de dino's.
Een knikkerbaan bouwen.
Bouwen met kapla.
Bouwen met eierkartonnen.
Bouwen in de plusklas.
Wist je dat:
We maandelijks schrijfdans doen?
Deze maand deden we de robot.
Wist je dat:
We een aanwezigheidskalender maakten? We mochten een bloempot versieren naar eigen wens.
Als er een vriend ziek is dan plaatsen we er een bloem in.
We maandelijks schrijfdans doen?
Deze maand deden we de robot.
Wist je dat:
We een aanwezigheidskalender maakten? We mochten een bloempot versieren naar eigen wens.
Als er een vriend ziek is dan plaatsen we er een bloem in.
Wist je dat:
We maakten een foto waarbij we van klein naar groot stonden.
Wie is de kleinste, wie is de grootste?
We maakten kennis met de begrippen: eerste, tweede en derde in de rij.
We maakten een foto waarbij we van klein naar groot stonden.
Wie is de kleinste, wie is de grootste?
We maakten kennis met de begrippen: eerste, tweede en derde in de rij.

































































.jpg)
